Kundeservice

I Skovalfen vil vi gerne give dig en rigtig god oplevelse, når du kommer og besøger os i vores butik, handler i vores webshop eller blot vil have råd og vejledning.

Vores webshop univers

Hvis du gerne vil handle hjemmefra, kan du gå på opdagelse i vores eventyrlige legetøjsunivers på vores webshop.

Bestilling

Vi vil selvfølgelig gøre alt for, at din bestilling kommer hjem til dig så hurtig som muligt. Derfor bestræber vi os på at afsende bestilte varer indenfor 1-3 arbejdsdage. Ved restordre, eller andre forhold, hvor levering kan forventes forsinket, kontakter vi dig.

Hvis din bestilling haster, og du skal bruge dine varer inden en bestemt dato, er det en god idé at skrive dette under ordrebemærkninger eller sende os en mail til info@skovalfen.dk.

Indpakning

Indpakningen er en del af oplevelsen. Skriv i kommentarfeltet, hvis vi skal pakke ind som gave og skrive en personlig hilsen. Det koster ikke ekstra.

Forsendelse og Levering

Vi benytter PostNord til vores forsendelser. Forsendelsen er forsikret, og du vil modtage et tracking-nummer, så du kan følge din pakke undervejs. Køber du for over 599 kr. er fragten med PostNord uden omdeling gratis . Vi bestræber os på at afsende bestilte varer indenfor 1-3 arbejdsdage. Der tages forbeholdt for prisfejl, trykfejl, prisstigninger og udsolgte varer.

Når du afslutter dit køb, har du flere muligheder at få sendt dine varer: forsendelse uden omdeling, med omdeling eller som erhvervspakke. Du kan også vælge at afhente dine varer I vores butik, hvis det passer dig bedre.

Fragtpriser i Danmark:

Uden omdeling: 45 kr.
Med omdeling: 59 kr.
Erhvervspakke: 49 kr.
Afhentning i Skovalfen: Gratis

Fri fragt til pakkepost i Danmark ved alle køb over 599 kr.

Rettidig levering forudsætter dog, at PostNord overholder dag-til-dag levering. Såfremt der opstår forsinkelser her, vil dette tilsvarende forsinke leverancen i forhold til den ønskede leveringsdato. Skovalfen kan ikke drages til ansvar for forsinkelser hos PostNord eller andre transportører.

Hvis du ikke er hjemme til at modtage pakken, skal den hentes på posthuset, ifølge anvisning fra PostNord. Pakken skal afhentes indenfor 8 dage, sker det ikke, returneres pakken til Skovalfen. Hvis vi skal gensende pakken, skal du betale fragtomkostningerne.

Fragtpriser udenfor Danmark:

Skovalfen leverer til en lang række lande udenfor Danmark. Priserne kan ses i forbindelse med bestilling.

Betaling

Hos Skovalfen kan du betale med Dankort, Visa/Dankort. Mastercard, JCB, Maestro, American Express og MobilePay. Beløbet hæves når varerne afsendes fra Skovalfen.

Der lagres ingen kreditkortoplysninger af nogen art. Skovalfen kan på intet tidspunkt hæve mere end det beløb, du har accepteret i indkøbskurven.

Personlige oplysninger

Alle informationer, der afgives til os, bliver på intet tidspunkt overdraget, solgt eller på anden måde gjort tilgængelig for andre. Alle informationer er kun tilgængelig for Skovalfen.

Der lagres ingen kreditkortoplysninger af nogen art. Skovalfen kan på intet tidspunkt, som foreskrevet af Bambora (tidl Nets) , hæve mere end det beløb, du har accepteret i indkøbskurven.

Vi registrerer ikke IP adresser, og der lægges kun en cookie på din maskine med dine egen oplysninger i tilfælde af, at du har valgt at butikken skal “genkende” dig næste gang du kommer på besøg.

Reklamations- for fortrydelsesret

Fortrydelsesret:

Du har ret til at fortryde købet. Det kræver at du senest 14 dage efter købet sender os en meddelelse om, at du fortryder købet og herefter har du 14 dage til at sende varen retur.

Hvis du vælger at fortryde et køb, skal du informere os om det og derefter returnere varen, hvis det er med Post skal det sendes til vores Butik: Skovalfen Rosengården 3 1174 København K Vi afhenter ikke pakker i pakkeshops.

Sammen med varen skal du sende information om

  • Ordrenummer
  • Varenummer
  • Varenavn
  • Årsag til returnering af varen
  • Dit navn
  • Adresse, Postnr og By
  • Ønske om ombytning til anden vare – angiv hvilke(t).
  • Ønske om tilgodebevis
  • Ønske om tilbagebetaling af penge – Kan kun gøres til kortet som blev anvendt ved købet.

Vi vil sætte pris på at du vedlægger en kopi af faktura, men det er ingen betingelse. Returneringen er for egen regning.

Reklamationsret:

Skovalfen yder 2 års reklamationsret i henhold til købeloven, omfattende fabrikations- og materialefejl, der konstateres ved varens normale anvendelse. Reklamationsretten dækker ikke fejl, skader eller slitage, direkte eller indirekte opstået som følge af forkert betjening, ringe vedligeholdelse, vold eller uautoriserede indgreb.

Reklamation over fejl og mangler, som bør opdages ved sædvanlig undersøgelse af varen, skal meddeles Skovalfen indenfor rimelig tid. Varen kan efterfølgende returneres for reparation, ombytning eller efter aftale evt. kreditering.

Hvis en vare skal returneres til Skovalfen i forbindelse med reklamation, skal Skovalfen kontaktes før afsendelse af varen. I dette tilfælde fremsender vi en forudbetalt portolabel eller sørger for afhentning af varen. Returneres varen for egen regning, uden aftale med Skovalfen, refunderes returneringsomkostning ikke.

Transportskader:

Ved skader opstået under transport, skal dette straks anmeldes til transportøren og også gerne til Skovalfen. Hvis pakken er synligt beskadiget ved modtagelse, skal man enten nægte modtagelse, eller få påført på følgebrevet, at der tages forbehold for modtagelse, ved skader på varen opstået som følge af transportskade. Hvis du er i tvivl, så kontakt Skovalfen.

Reklamation og Varereturnering:

Ved fejl, mangler eller evt. udeblevne leverancer bedes henvendelse rettet til:

Skovalfen A/S
Rosengården 3
1174 København K
tel: 42 61 42 05
e-mail: info@skovalfen.dk

Varereturnering foregår også til denne adresse – bemærk, at vi ikke modtager pakker sendt pr. efterkrav. Returnering kan også ske ved at nægte modtagelse eller aflevere varen personligt hos os. Det er ikke et krav, men ekspeditionen fremmes, hvis fyldestgørende informationer følger pakken – eksempelvis kopi af ordrebekræftelse, registreringsnummer og kontonummer for bankkonto hvortil refusion kan foregå, kopi af evt. forudgående korrespondance mv.

I tilfælde af aftalte dekorter, returnerede varer eller forudbetalte varer som afbestilles før afsendelse, skal der ske en hel eller delvis refusion af købesummen. Refusion sker ved bankoverførsel, og Skovalfen har derfor brug for oplysninger om registreringsnummer og kontonummer til din bankkonto. Disse oplysninger er ikke følsomme, og kan uden videre oplyses pr. e-mail.

Skovalfen følger dansk lovgivning.